tirsdag 10. februar 2009

Tysse!

Fredag 6.februar reiste jeg sammen med ei venninne til Tysse (kalles også Tyssebotnen og Tøsse)! Dette er et sted jeg var en sensommer for mange Herrens år siden, og hvis utsikt jeg ikke har kunnet glemme. Derfor tok jeg turen da byens rastløshet stod på som verst. Bussturen tar halvannen til to timer, og her er det nydelige, vinterinnbundne landskapet som møtte oss:






Tysse er ikke veldig stort... Der er en jokerbutikk, et bakeri (som jeg ikke er helt sikker på om var nedlagt eller ikke), en mølle (1866-1991: sentral i produksjonen til Bakerhuset AS) og et kraftverk







4 kommentarer:

Anonym sa...

Der er jo liv i bloggen! Jeg tror jeg må snuse innom oftere :P

Kjempefine bilder fra Tysse - Vinteren er vakker, om den er iskald (det er særlig kaldt før en har fått fyrt skikkelig om morgenen :P ).

Cathie sa...

:D Litt liv i alle fall...

Kevin Brubeck Unhammer sa...

Jeg har faktisk vært i Tyssedal noen ganger, stefaren min jobbet i Tinfos tidligere (de har noe med kraftverket å gjøre).

Stedet har en rar følelse. Jeg synes liksom fjellene går litt for vertikalt der.

Cathie sa...

Ja, jo, tror jeg kan være enig i at det er en litt rar følelse over Tysse; da vi var der føltes nesten bare litt dødt og øde. Men det kan jo ha noe med saken å gjøre at Joker butikken er så veeeldig veldig liten...