søndag 3. februar 2008

Leilighet del 1

Her er de første bildene fra leiligheten min! Jeg bor i ei gate som heter Sarphatistraat, i studenthybler nyrenovert fra 2002. Faktisk har jeg vært skikkelig heldig; standard, størrelse og beliggenhet er helt topp, og jeg betaler knapt mer enn andre som ikke har vært fullt så heldige. Dessuten bor jeg i samme blokk som Tiril fra klassen min i Bergen og hennes respektive, Kevin, hvilket gir en betraktelig forminsking av følelsen av å være helt alene i en stor og ukjent verden...

Det er kanskje ikke så spennende med et bilde av en seng, men jeg har tenkt å finne meg litt mer til rette (dvs. kjøpe noe mer møbler) før jeg kan gi ett skikkelig inntrykk av leiligheten. For øvrig er fargene på masai-sengeteppet mitt ganske representative for gardinene som henger her. Det er et noe sterilt rom, men fargene spriter det opp! Oransje, gult og rødt kan muntre opp de fleste, det er fra nå av min filosofi.

Jeg bor i tredje etasje, med utsikt over en vei og en kanal (som for øvrig heter Singel-Gracht; gracht betyr kanal...). Området er ganske rolig, og det virker faktisk veldig trygt (og dette sier jeg ikke bare for å berolige mamma!). Metro- og trikkestopp er rett i nærheten, og metroen inn til sentrum tar knappe fem minutter. Så det er perfekt!

Ellers kan jeg nevne at det blåser VELDIG mye her. Vinden som sveiper over landet finner smutthull over alt, og det sies at når man sykler (noe alle her gjør) kan man risikere at det stopper helt opp i motvind.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan lete etter brukt møbler til gi-bort-pris sammen ;)

Jeg kan vise deg den litt shabbye bruktbutikken borti nabolaget her en av de nærmeste dagene. (Men jeg stemmer for å gå dit når det ennå er dagslys) ;P

Cathie sa...

Strålende! Jeg stemmer for mandag alt? Etter sko-markedet?

Anonym sa...

Kanskje mandag etter introduksjonsmøte og lunsj?
(jeg tror kanskje jeg bør holde meg unna sko-markedet foreløpig, fram til Erasmusstipendet kommer ;)

Oss to sa...

Eg kan sende litt møbler i sånn carryon-pakke...ka seie du til det? Sammenleggbar luftmadrass-sofa etc; mulig det blir like billig som bruktbutikker. Det er VELDIG billig nemlig. Og UTRULIG ka du får plass til...;)

Anonym sa...

Jeg har kanskje et kjøleskap til overs... Og ellers, du er jo beinhard på bloggingen. Konge med bilder. Stå på!

Cathie sa...

Konge med luftmadrass sofa! Det har jeg ikke. Men kjøleskap har jeg, så Bjarte; du kan spare deg bryet..