onsdag 20. februar 2008

Road trip

Lørdag kveld (16.2). gikk jeg innom en fest på vei hjem for å levere en nøkkel til en fyr som bor i Sarphatistraat(der hvor jeg bor). Møtte på et par andre bekjente, blant annet JuanMa fra Peru som lurte på om ikke jeg ville bli med på roadtrip dagen etter. De hadde leid en bil, og skulle ut og kikke på Nederland. Klart det sa jeg, og dagen etter, kl.10:00 stilte vi alle opp og la av sted. Først kjørte vi til kysten for å se på en strand - det var kaldt, men fint:Her er hele gjengen i sol og vind. F.v: Bruno (fra Peru), meg, JuanMa(Peru), Mari Paz(Spania) og Pierre (Frankrike).Videre kjørte vi sørover til Delft, som er en slags miniversjon av Amsterdam. Veldig koselig. Spiste her for første gang Fritten Special, som er pommes frites med majones og en slags karrisaus. Det var heller majones og karrisaus med Fritten, så det kommer ikke til å skje igjen!
Deretter bar det nesten ned til grensa til Belgia, til Nederlands største demning. Temmelig spektakulært! Det var omtrent ingen andre folk der, så det hele føltes ganske surrealistisk. Vanskelig å beskrive; jeg lar bildene tale for seg selv.
Siste stopp var Utrecht, hvor vi spiste middag på en herlig rustikk italiensk restaurant. Jeg var den eneste som faktisk spiste opp all maten min (en temmelig stor pizza), og i tillegg spiste jeg restene av Pierres' calzone. Reisefølget holdt på å le seg i hjel på grunn av alt som fikk plass i den heller lille kroppen min, og jeg kommer til å få høre det i all fremtid.
Avslutningsvis kommer bildet av solnedgangen sett fra en frittes-sjappe ved motorveien; litt rart, tenker du kanskje nå, å vise fram bildet av dagen som forsvinner bak et lite sjarmerende betonglandskap? Men, sier jeg da, dette var en del av turen - det spontane, uventede, enkle og uforglemmelige! Glorious.
PS: for flere bilder anbefaler jeg å sjekke ut albumet 'Road trip' på Facebook

1 kommentar:

Anonym sa...

nydelige bilder cathrine. godt å se du koser deg og nyter de spontane øyeblikkene. :)
jeg er blitt tante og er i kr.sand og skal se simon snart! :) gleder meg, han er helt nydelig!

glad i deg
klem elisabeth