onsdag 6. februar 2008

Mer Canal-Cruise Del 2

Tenkte jeg kunne bruke all den tiden jeg har til å skrive ett hyggelig innlegg også, ikke bare om å være syk og sånn (kan for øvrig nevne at jeg i natt svettet av meg all feber, og i dag går det en del bedre!). Så her er litt flere bilder av nydelig Amsterdam, og foreløpig har jeg bare sett omtrent 4 prosent! Gleder meg til resten.

I Amsterdam betaler man for bredden av huset, derfor er de fleste så smale og høye! Og visstnok temmelig lange, men det synes ikke så godt fra framsiden. Hvis noen vil framstå som rik, bygger de ganske enkelt et bredt hus! Eller, som noen luringer har gjort; to og to går sammen. De har en inngang, men innenfor deles det i to! Så da ser de rike ut, men det hele er kun fasade.
Dette er et slags teknisk museum, som kalles 'Nemo'. Ganske spesielt! Til høyre i bildet kan man så vidt skimte et sjørøverskip... Kult....
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei snuppa, det er veldig godt å høre at du bli bedre med raske skritt, jeg var ganske bekymra en litens stund der...

Men apropos: Har du forresten sett det smaleste huset i Amsterdam? (jeg tror i alle fall det er det smaleste). Det er 1 - 2 meter bredt og ligger med den breie bruen som hadde fengsel i seg i gamle dager. (Kan vise deg en gang) Typisk noen som så at det var et lite som mellom to hus og faktisk bygget et hus i mellomrommet, men det ser veldig koselig ut..

Uansett, vi ses senere ;)