onsdag 19. mars 2008

Besøk

Forrige mandag fant jeg ut at det kun var litt over en uke til jeg skulle ha eksamen, og i kombinasjonen med at jeg skulle få besøk over helgen ble det brått en travel uke. Jeg kjøpte boka på mandag, leste tirsdag, onsdag og starten av torsdagen, og så fikk jeg besøk. Tre damer fra Kristiansand - Solveig;
Marit
og Kristin
Jeg hadde PMS, eksamen og lite søvn med meg fra tidligere, så jeg var utrolig grinete! Ble nesten skremt. Men jeg håper besøket ikke ble skremt, men hadde en fin tur? Det ble en fullpakka helg.
Fredagen besøkte vi Margit Seland, ei venninne av foreldrene til Kristin. Hun har et keramisk verksted her i Amster, og hun har jammen mye fint!

Vi endte alle med å kjøpe et par av disse koppene. Helt herlige!

Disse to var mine favoritter...
Slik seg hør og bør har vi sykla mye rundt; fikk låne en sykkel og to av noen naboer, også leide vi en. Stort sett hadde vi tre sykler, fordi Solveig hadde et lite uhell med min (ingen ting alvorlig, begge kom fra det med et par skrammer og sjokket!), og på den Kristin hadde sviktet bremsene.. Dog var det intet problem, og vi kom oss rundt som bare rakkern! Jeg var helt imponert over jentene; som om de aldri hadde gjort noe annet enn å sykle i Amsterdam!

Vi var også på shopping, selvfølgelig. Vi fikk prakka på Marit klær med farger :) Storfornøyde med det, i og med at det går i mye grått og svart hos den dama... (men er hun ikke fiiiiin i rødt!!!???)

Dette er en 2nd-hand butikk hvor jeg tar med alle jeg kjenner. Veldig, veldig fullpakka med stæsj fra 50-tallet og oppover. Masse originalt!

Vi fant til og med en kafé som matchet Marits nyinnkjøpte jakke
- her er kjøkkenet intergrert i kafeen, veldig trivelig. Og det lukta så godt! Nybakt eplekake...Mmmmm.

Markeder ble selvsagt besøkt - dette er Noordermarkt i Joordan.
Marit og Solveig forlot oss på søndag. Før de drog reiste de på Canal-cruise, mens Kristin og jeg besøkte Rijksmuseum. Der fikk vi sett masse klassisk, 1600-talls malerier (alle de store navnene var samlet i en utstilling), og vi koste oss sånn!
Etter at 4 ble 2 drog vi for å gjenoppleve et av Kristins kjære barndomsminner; cruise med pannekakebåten! Man betaler €14,50 for et times cruise med 'spis-så-mye-du-vil-av-pannekaker'. Det var årntli' trivelig!!!!!!

Buffet med tusenslag av sjokoladestrø, frukt, ost, skinke, syltetøy etc.etc.

Kristin reiste mandag, og etter det var det bare å hive seg over bøkene. Eksamen på tirsdag gikk, tror jeg. Resultatet kommer om to uker, så vi får se... Nå er det fri!!! Og det er så uendelig deilig :)

Men takk for besøket! Jeg er glad i dere alle tre.

1 kommentar:

Hilde sa...

søte gode fantastiske damer! Så utrolig koselig det så ut!!! og bra av dere å få pakket noe rødt på Marit!