søndag 11. oktober 2009

I love food

(For english version, please look further down)

I går slo det meg plutselig. Jeg hadde skrevet blogginnlegg, og stod på kjøkkenet og laget et lite mellommåltid. Jeg stod og peip, for det ble så godt! Og jeg blei kjempegira, og tenkte 'ÅÅÅÅ, jeg skulle likt å dele dette med noen!!!'. Eureka, der var det! Inspirasjonen til å skrive litt oftere på bloggen. Jeg kan skrive om det jeg kan snakke lidenskapelig om i det uendelige, det jeg aldri går lei og det som stadig gir meg nye euforiske opplevelser i hverdagen: mat! Jeg må innrømme at inspirasjonen lå lett tilgjengelig rundt dette temaet, da jeg sist søndag var på kino og så 'Julie & Julia'. Men jeg tenkte; hvorfor ikke? Så heretter kommer jeg (blant annet) til å skrive om små kulinariske opplevelser fra mitt kjøkken, oppskrifter og ellers det jeg finner glede i å formidle.

Og ja, jeg kommer til å bruke ord som 'dæsj', 'etter ønske' og ord folk som ikke stoler på innstinktet og det å prøve seg fram hater, men det er rett og slett fordi smaken er som baken; det er utypisk at den er lik, og herlig at den er forskjellig. Bon appétit!



I don't like food, I love it


English version
Dear readers.
Yesterday it struck me. I'd just written the latest blogpost, I was in the kitchen preparing a snack, and I was making high-pitched noises because what I was making was such an easy yet delicious treat! I was simply so excited about the taste and beauty of food, I almost bursted! And I had noone to share it with. And there it was; the source of inspiration I've been needing to more regularly update my blog! Food! I can talk about it for hours, I never get tired of it and it just keeps on feeding me new euophoric experiences all the time. I have to admit that the inspiration was more accessible after seeing 'Julie&Julia' last sunday, but still; why not? So from here on forth, I will share with you my gastronomic adventours, recipes and whatever I'm in the mood to share. Bon appétit!

PS: I will be writing the recipes in norwegian, because it's easier. But I will try to make sure whatever I'm writing about will also be named in english, so if you're a foreign reader and would like to know what I'm talking about - please let me know in a comment and I will do my best to translate it!

Kind regards,

2 kommentarer:

Hilde sa...

ååååååå jeg så deg levende for meg der du stod på kjøkkenet og peip :) Du er så fin du!

T sa...

Jeg er veldig, veldig glad for at bloggen tar den vendingen - jeg har lært masse matrelaterte triks av deg allerede og er alltid på utkikk etter flere ;)